Honey I'm home (part 2)

2009-12-27 13:48:54
Nu är jag hemmaaaaaaaaaaaaaa ~

Jag orkar inte berätta om min jul osv för det är boring, alla firar jul lika typ. Kalle, mat, julklappar... Jag ville i alla fall visa årets favvo julklapp!! Jag fick min katt ♥ Som jag älskat från första gången jag såg den, I love you katten!

Så fin ♥

Ah, en sak jag tänkte säga var om strömavbrottet som drabbade halva Dalarna hahah! Nån mer som var utom ström några timmar igår? x) Det var tydligen en sladd typ mellan Falun och Grycksbo som gått sönder så Falun, Mora, Borlänge, Leksand och alla små byar runt om blev strömlösa några timmar hahahahaha! Eller inte alla, men de som hade oturen att ligga på samma kabel typ hehhhee. Vi i Ryssa var utan längre än dom sa på radion. Så där satt vi, i typ snöstorm utan el och telefon. Mobilnätet var överbelastat för alla ringde sos (aahahah), har vissa aldrig vart me om strömavbrott förut... hehe. Vi ställde ut all mat i snön och värmde mat på elementen HAHAHA! Vi hade som tur var värme eftersom huset värms upp av en sån där gammal panna. Fast pumpen gick på el, så när mormor stoppade in ved blev det asvarmt...sen blev det iskallt igen lol. Sen hade vi inge vatten, så vi fick lov att gå ner i källaren (DET VAR KOLSVART) och gå till brunnen!!!!!!!!! LÄSKIGT! Det är en sån där "the ring-brunn" och den var 8 meter djup!!! Jag fick lysa med ficklampa och dom andra hängde ner hinkar och hämtade vatten. Så läskigt uhuhu! Men efter nån timme sen kom strömmen tillbaka som tur var. Och nu är jag hemmaaa ~

 

/Sofia


                                                                     

sara

Det är läskigt med strömavbrott! hehe.

Men vilken fin Kisse du fått :) <3

2009-12-27 @ 17:53:00
URL: http://inthesky.blogg.se/
Matilda

åhååh, jag fick också en sån kisse :D fast i dörrstopsformat :D love it <333

2009-12-28 @ 17:34:54
URL: http://fighterbrewd.blogg.se/
Robin

SÅ JÄKLA SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-01 @ 20:17:24